Orthez- Sauveterre-de-Bearn 22 km

20 juni 2015 - Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk

Wij lopen Orthez uit over de rivier Gave de Pau via Point Vieux en komen Guy en Joel tegen. Het weer is prima, bewolking en droog. Later wordt het warmer. Er is nergens een koffiegelegenheid en we lopen over D wegen. In L'Hopital-d'Orion is een picknick plek waar Guy en Joel zitten. Wij eten wat en Henk rust in het gras. Er komen 2 Walen die ook wat eten en wandelen tijdens hun vakantie. Het landschap lijkt in het begin op Zuid-Limburg maar na 2 heuvels is dit verandert in het zwarte woud wat de hoogte betreft. We zien reeds de Pyreneen liggen. Loek is verder gelopen en heeft de route gepakt. Wij besluiten na een paar flinke heuvels op en neer de D weg naar Suveterre te nemen. We zijn er binnen een uur (5 km). Wij zitten aan een Grimbergen als Loek komt aanlopen, hij begrijpt onze short-cut. Wij slapen 3 km verder en worden opgehaald. Loek heeft boodschappen gedaan: wederom veel fruit. We slapen in een oud herenhuis wat goed onderhouden is. Voor het eten een aperitief (muskaat) en bij het eten ook Spaanse wijn. De soep heet Garbure en smaakte perfect. Evenals de macaroni met rode saus en kip. Daarna uit eigen tuin appelcompote. Alles was lekker. Henk heeft dit verdient, hij had het erg zwaar vandaag.

1. Francis:
    21 juni 2015
    Was vanavond een programma van de rkk over de camino. Ben even blijven zitten. Is leuk om te zien waar jullie mee bezig zijn (vanaf de bank weliswaar)..... Gelukkig hebben jullie genoeg getraind voor de bergen....
  2. Margreet Fokkens:
    Hallo Henk en Paul,

Ik heb weer genoten van jullie verhalen en foto's.
    Wat maken jullie veel mee en ontmoeten jullie veel mensen.
    Een kleine tip voor doorloopplekken. Gewone Nivea helpt heel goed. Ik weet alleen niet of dit te koop is waar jullie zijn.
    Heel veel succes met jullie vervolg en ik kijk weer uit naar jullie verhalen.
  3. Renate:
    21 juni 2015
    Hey, en anders talc poeder voor de plekken van Henk. Mooi te zien op de foto's, die Spaanse invloeden..Van die kleine Spaanse dakpannen, en de vegetatie verandert natuurlijk. En natuurlijk heerlijk warm! Ik hoop dat Henk snel weer wat fitter is. Zijn de mensen in het zuiden ook anders? Misschien vriendelijker of maakt dat niet uit? Hier zitten we nog altijd met een lange broek, en vanmorgen weer flink regen.
    Gister lekker gegeten Met Sia bij Liesbeth, Daniël was helaas niet lekker, dus die was erg stil, maar Ruben compenseerde dat! Heerlik uitsloven voor Valerie;-) Wat een stel... Fijne avond en ik kijk uit naar de volgende verhalen,.