Dag 43: 18 mei Outerio - Santiago de Compostella 17 km

18 mei 2018 - Santiago de Compostela, Spanje

Zoals gewoonlijk ging Paul als laatste op pad en verliet de lege albergue. Lekker door de bossen met af een toe een dorpje. Beatles aan op de mobiel, dus de tijd ging snel. Werd vlak voor een bar ingehaald door een oudere pelgrim, die er zin in had. Komt 10 dagen sneller aan in Santiago dan wij 👍🏽. Zogezegd bij de bar zaten het edele driestel aan de koffie. Wij spreken af om gezamenlijk op het plein aan te komen. Zogezegd zo gedaan. De kilometers lopen wij weg en daar zien wij de kathedraal opdoemen. Nog 2 km. Trap af door een boog (met een heel luide doedelzakspeler) op het plein. Wederom gehaald 1000 km ! De gebruikelijke foto's met bekenden die we zien. Het zijn er niet veel. We lopen naar het pelgrimsbureau voor onze Compostella, maar er staat een rij van 1 uur. De bewaker ziet ons staan met zijn vieren en besluit ons als groep aan te melden, dwz: wij zijn allemaal in Sevilla gestart en samen aangekomen. Wij kunnen om 18.00 onze Compostella ophalen. Wij zoeken als 2 blinde paarden ons hostal en zitten om 16.00 aan ons biertje. Hierna gaat Paul douchen en de blog bijwerken. Henk zit op het terras met een Engelsman en een blonde Belgische dame. Wij gaan onze Compostella ophalen en samen met de dames en Duitse Yves eten. In een tapasbar proeven wij verschillende hapjes en ze smaken goed. Hierna op een terras een kop koffie/warme chocolade vanwege Gry haar verjaardag morgen. Wij nemen afscheid van Yves en bij de kathedraal van Henia en Gry. Wij lopen naar Muxia en Finisterre, zij gaan met de bus. Henia loopt nog ff de Camino Primitivo en reist nog 2 maanden door Europa.

1. Anneke, Egmond aan Zee:
    18 mei 2018
    Geweldige aankomst blijft het denk ik. Ook al is het de tweede keer. Gefeliciteerd. Finnisterre - Muxia is een geweldig toetje.
  2. Claudia Ernstberger:
    Hallo ihr zwei!
    Ich lese jeden Tag euren Blog. Herzlichen Glückwunsch! Ihr habt das Ziel erreicht. Schade; dass wir uns nicht mehr getroffen haben. Ich bin schon wieder zu Hause und am Dienstag beginnt die Arbeit. Ich grüsse euch ganz herzlich....Claudia
  3. Annemarie Kruidenberg:
    Hè hè mannen weer bereikt hoor dat prachtige Santiago!!!! Gefeliciteerd XXX
    Natuurlijk heb ik weer al jullie verhalen met heel veel plezier gelezen en eigenlijk vind ik dat jullie dat vaker moeten doen, want het was voor mij iedere avond een heerlijke ontspanning ha ha!
    Nog veel plezier en blijf genieten hè op jullie laatste tochten.
    Groetjes en een dikke zoen van mij.
  4. Marie Van der Hoeven:
    Super mannen! Gefeliciteerd! TOP
    Jullie hebben het weer gepresteerd. Complimenten hoor***°~~
  5. Ria Penders:
    Gefeliciteerd!!! Weer gehaald!
    Even van genieten en dan nog een klein stukje verder.
    Groetjes
  6. Marian Zwaan:
    18 mei 2018
    Prachtig om jullie aankomst in Santiago weer mee te beleven
    Prima gedaan Paul en Henk!
  7. Elly Teitsma:
    18 mei 2018
    Well done, 1000 km! You did it again, the two brothers. That’s live! Gongratulations! See you in NL.
  8. Annemarie Sinnige:
    18 mei 2018
    Ook de andere Annemarie (afd. Brabant, haha...) wenst jullie een goede voortzetting van deze geweldige wandeling! Echt erg knap van jullie!
  9. Margreet Fokkens:
    18 mei 2018
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie en bedankt voor de verhalen en mooie foto's elke dag.
  10. Francis:
    18 mei 2018
    Nog niet af? Nou, dan komt er nog wel een blogje. Dit was in ieder geval mooi zo, goed gaan zou ik zeggen.
  11. Marian Kos:
    18 mei 2018
    Gearriveerd, geweldig, van harte mannen. Jullie partners zullen ook wel blij zijn!
  12. Edith:
    Gefeliciteerd hoor Paul en Henk, jullie hebben het weer gefikst,
    We zullen jullie verhalen missen,dat wel.
    Groetjes van ons, en tot gauw
  13. Jan Stevens:
    Proficiat Peregrino’s met jullie prestatie
    Nu nog een mooie “rondje” Finistera en Muxia
    In SAN Martina is een mooie bar en herberg Casa Pepa
    Geniet van deze mooie momenten en neem de tijd hiervoor
  14. Theo Smit:
    19 mei 2018
    Gefeliciteerd, Henk & Paul!
  15. William en Martha:
    19 mei 2018
    Gefeliciteerd Henk en Paul, wat hebben jullie ons elke dag leuk mee hebben laten genieten. Nog een toetje toe en dan... Nederland, ons vlakke land. Tot gauw.
  16. Joop en Inge Roelands:
    19 mei 2018
    Geweldig gedaan mannen....Leuk dat we jullie avonturen mee mochten beleven in jullie blog.
    Nu nog even lekker afkicken richting Finisterre en Muxia.
    groetjes van Joop en Inge
  17. Elisabeth:
    22 mei 2018
    Weer even tijd om bij te lezen! Geweldig weer aangekomen in SdC hoe voelt dat een tweede keer? Anders denk ik want je kunt maar 1x de eerste keer aankomen!. Chapeau en goed vervolg