Brecy - Bourges 19 km

19 mei 2015 - Bourges, Frankrijk

Henk doucht en gaat brood halen. Paul haalt zijn sokken naar binnen en ziet de 2 broers Evert 46 & Klaas 38 uit Hasselt voorbijlopen. Wij hadden deze 2 al dagen in het oog: zij zijn 2 weken later als ons vertrokken uit het oosten v.h.land en gaan als de brandweer. Broeder Harry had ze al bericht dat zij ons zouden inhalen, nu gebeurt dit ook. Ik vraag ze boven te komen en bied ze 2 soepkommen koffie en een chocolade broodje aan. We hebben een uur lekker gepraat en ervaringen en verhalen gedeeld. Samen nog ff op de foto en daar gingen onze diesels. Wij hebben de slaapruimte opgeruimd, afgewassen en zijn om 10.00 vertrokken. Veel langs de weg en veel wind, Henk trekt toch een langer shirt aan, hiermee zijn wij beide goed zichtbaar. In Sainte Solange zie wij een leuke verlengde bestelauto met 6 wielen. Via een Romeinse weg zien wij reeds op 12 kilometer de kathedraal Saint-Etienne van Bourges. We lopen er recht op af. Onderweg zien we nog een dood reetje liggen die reeds aangevreten was. Bij het touristenbureau vertellen ze dat de jeugdherberg pas om 18.00 open gaat dus bezoeken wij de cathedraal en halen onze tampon. We gaan wat eten en lopen daarna naar de jeugdherberg.

1. Gerard:
    19 mei 2015
    Als zij 'diesels' zijn dan vind ik dat jullie 'solar-power' zijn.
    Vandaag hebben jullie er in totaal bijna 1000 kilometer op zitten !
    Tijd voor een feestje in de jeugdherberg ?
  2. Annemarie Sinnige:
    1000? Wauw!!!!!
  3. Roel Slager:
    Dag heren Ursum,
    leuk dat jullie onze broers hebben ontmoet onderweg en de "diesels" even hebben bijgetankt met koffie. Veel succes toegewenst!
  4. Renate:
    19 mei 2015
    Gaat goed, zo,n dikke mijlpaal van 1.000 km... Leuk hè, al die ontmoetingen onderweg...hopelijk komen jullie niet nog een keer tussen de vliegen te zitten binnen..bah bah...
    Valerie nu lichte hormoon crème voor haar exceem, hopelijk heeft ze dan minder jeuk overal...zo loopt nog niet los maar met haar loopkarretje loopt ze ruim een rondje door de straat!!!!
  5. Siem en Tiny Stoop:
    19 mei 2015
    Effe weer een berichtje uit "De Langedoik"! Geweldig leuk om de verslagen te lezen van jullie belevenissen. Wat jullie zoal onderweg zien,wie jullie ontmoeten en ook natuurlijk de adressen waar jullie overnachten.En al een behoorlijk aantal km. in de benen. Nog veel plezier en succes de komende wandelingen. We blijven jullie volgen.
  6. Tanja:
    Wat een leuk plaatje:
    zij op hun bergschoenen en jullie met je crocs !
  7. Sjaak en Marijke Tijm:
    20 mei 2015
    We genieten elke keer van jullie verhalen en wat zien we gave foto,s van kleine en grote bezienswaardigheden!!!
    Een hele prestatie, bijna elke dag zoveel km. lopen.
    PETJE AF
    De groeten maar weer.....